Google si "Big Brother"
Nu multi dintre utilizatorii de Internet sunt constienti de faptul ca Google colecteaza datele personale ori de cate ori accesam o pagina web. La fel de putini realizeaza cat de periculos poate fi ca lumea virtuala sa contina prea multe detalii din viata ta reala.
Utilizatorii Firefox pot afla acum cat de des ii spioneaza Google, adica de cate ori motorul de cautare aduna date personale despre tine, atunci cand intri pe diverse site-uri.
Extensia Google Alarm "tipa" si emite o alerta vizuala de fiecare data cand informatiile tale personale sunt trimise catre serverele Google. Asadar, daca erai convins ca Google iti monitorizeaza obiceiurile doar prin intermediul Gmail si YouTube, ei bine, nu este asa.
Google Analytics, AdSense, chiar embed-urile de pe YouTube, apelurile Google API, toate "se fac vinovate" de strangerea informatiilor despre tine, care sunt colectate pentru realizarea unui profil demografic, folosit mai departe pe alte site-uri.
Asadar, cu Google Alarm poti afla de cate ori esti spionat si chiar daca nu poti impiedica asta, macar constientizezi ca in online cineva sta tot timpul cu ochii pe tine. Si daca Google este "prietenos" si vrea sa te cunoasca strict din motive comerciale, nu acelasi lucru se intampla cu toate detaliile publicate chiar de tine pe Internet.
Infractorii iti pot folosi identitatea pentru a comite tot felul de fraude, iti pot urmari fiecare miscare pentru a da spargeri sau iti pot analiza reteaua de cunostinte pentru a da alte si alte lovituri. Pare complicat? S-a intamplat in America, unde politistii au reusit sa faca legatura intre trei tineri spargatori de locuinte si victimele lor. Numele acestei legaturi: Facebook. Proprietarul pleca de acasa si nu uita sa posteze aceasta informatie la status, asa ca hotii mergeau la sigur.
Informatiile sau fotografiile postate in mediul online te pot "bantui" pentru multi ani. Inclusiv CEO-ul Google Eric Schmidt, un om despre care se stie ca nu-l intereseaza ca anumite date ale utilizatorilor ar trebui sa ramana confidentiale, sugera recent ca tinerii ar putea in viitor sa doreasca sa-si schimbe identitatea, pentru a lasa in urma anumite informatii pe care le-au publicat cu prea multa generozitate pe Internet.
Expertilor nu le ia mai mult de o ora sa afle aproape orice despre tine, de pe Internet
Un britanic a aflat asta pe pielea lui si gandul ca poti fi spionat oricand, de oricine in lumea virtuala ii da fiori reci. Steve Boggan a rugat un specialist in securitate sa analizeze profilul online al iubitei lui, Suzanne, cu care este impreuna de peste 12 ani. Bineinteles, totul cu acordul partenerei.
Si nu mica i-a fost mirarea cand a primit un raport de 15 pagini, cu informatii stranse in mai putin de o ora, multe dintre acestea necunoscute lui. Raportul cuprindea numele prietenilor femeii, ce scoli a frecventat aceasta, poze uneori stanjenitoare, pe care nici nu a fost nevoie sa le posteze ea insasi, ci au facut-o amicii ei, unde a calatorit, hobby-uri, locuri pe care le frecventa, detalii despre job-urile ei, relatii din tinerete si rude indepartate. Totul analizand site-uri precum Facebook, Hi5, LinkedIn, Flickr.
De exemplu, Suzanne a folosit o aplicatie de pe Facebook, ce ducea catre site-ul TripAdvisor. Acolo a precizat ce tari a vizitat, pentru ca familia ei sa stie mereu unde se afla. Dar nu au aflat numai cei apropiati, ci informatia a devenit publica, asa ca expertul a putut spune cu precizie nu doar cele 41 de tari in care a fost Suzanne, ci si cele 162 de orase.
Mai departe, atunci cand incarci o poza pe Flickr, vei observa ca apare o casuta cu toate detaliile despre imaginea respectiva, pe care nu le completezi tu, ci ele sunt preluate direct din aparatul foto. Asadar, data si ora nu sunt un secret. Dar cu cat tehnologia avanseaza, cu atat vei oferi mai multe informatii despre tine, chiar involuntar.
Socant? Poate ca da, spune Steve Boggan, dar mai ingrijorator este cat de usor se pot afla aceste lucruri. Mai cu seama adolescentii nu-si fac nicio grija legat de persoanele cu care se imprietenesc in online si ce posteaza acolo. Sigur au facut o data imprudenta sa spuna cand sunt singuri acasa si dau o petrecere la care toata lumea este invitata. Sau au postat fotografii care le-ar putea strica imaginea mai tarziu, in fata unui posibil angajator.
Insa si cei foarte atenti la aceste detalii pot cadea in plasa raufacatorilor. Acestia din urma pot poza in vechi cunostinte si dupa ce iti castiga increderea pot apela la ajutorul tau financiar, sub pretextul ca sprijina un orfelinat, de exemplu. Sau se pot folosi de alte tertipuri pentru a afla datele cardului tau.
Asadar, ce este de facut? Desigur, sa-ti ascunzi capul in nisip si sa te prefaci ca problema nu exista nu reprezinta o solutie. Si poate ca nici nu vrei sa te feresti de site-urile de socializare. Atunci, alege-ti pe spranceana prietenii, fii cu bagare de seama la ce postezi online, ofera cat mai putine informatii personale si ai grija ca setarile de securitate sa nu le permita decat prietenilor sa acceseze anumite informatii.
Seful executiv GOOGLE: "doar imoralii sunt secretosi …"
Eric Schmidt sugereaza faptul ca oamenii trebuie sa isi modifice comportamentul scandalos inainte sa se planga de faptul ca firma ii invadeaza intimitatea. Iata ce a afirmat seful executiv al Google catre Maria Bartiromo in noaptea speciala Google de la CNBC, o afirmatie extraordinara din partea cuiva atat de secretos.
Declaratia lui Schmidt se explica prin faptul ca acesta si-a revolutionat gandirea inca din 2005, cand a trecut CNET-ul pe lista neagra deoarece acestia au publicat informatii in legatura cu el, informatii spicuite din cautarile Google, inclusiv salariul, vecinii, pasiunile si contributiile politice. In acest caz, seful executiv casatorit nu trebuie sa ia in seama toate reportajele despre prietenele sale faimoase; totusi este ciudat ca acesta nu clarifica problema legata de delictele sale extramaritale.
Filosofia lui Schmidt este clara: “Daca faci ceva ce nu vrei sa stie nimeni, poate ar trebui sa nu faci deloc acel lucru.“ Filosofia ca secretele sunt folositoare in principal oamenilor indecenti este extrem de convenabila pentru Schmidt, in calitate de sef executiv al unei companii ale carei valori declarate se invart in jurul acapararii informatiilor. Convenient este atata timp cat oamenii sunt suficient de inteligenti sa nu aplice filosofia “obtinerii secretelor“ pentru parolele lor Google, numerele de card de credit si pentru multe alte secrete de care au nevoie pentru a umple buzunarele Google.
Sursa: Enigme- Conspiratii.blogspot.com
eu cosider ca nu ai dat o interpretare buna a ceea ce ai aflat...
1. exista hekeri
2. siteurile de socializare nu au nici o treaba cu confidentialitatea
3. google are din ceea ce stiu o retea neuronala (un programel super dezvoltat) care se ocupa de preferintele pietei in functie de datele colectate, deci ii doare in cot ca iti pozezi tu rectu si il pui pe net....
4. ce pui pe net e alegerea ta, si ar terbui sa fim atentionati de "confidentialitatea siteurilor"
Booking Buddy is the #1 travel search engine, that you can use to compare travel deals from the big travel booking agencies.