Reclamă cu Iisus și Obama cenzurată de FoxTV

Rețeaua americană de televiziune Fox a respins de la difuzare o reclamă în care apăreau Iisus Christos și Barack Obama. Deși propusă ca un spot comercial comic, reclama avea mesajul „Iisus îl urăște pe Obama”.
iisus_obama_400_01Clipul ar fi trebuit să fie difuzat în timpul desfășurării finalei campionatului de fotbal american, Super Bowl. Reclama a fost propusă de site-ul JesusHatesObama.com (Iisus îl urăște pe Obama), care promovează materiale promoționale inscripționate cu mesaje împotriva președintelui american. Fără alte comentarii, Fox TV a explicat că reclama site-ului JesusHatesObama este inacceptabilă și că nu poate fi difuzată în timpul Super Bowl. Se știe că Fox News este un canal conservator, de drepta. Cu toate aceste nu a acceptat clipul critic la adresa personalității centrale a stângii democrate, în ciuda unei oferte de 2,3 milioane de dolari.
Richard Belfry, proprietarul site-ului JesusHatesObama, se declară un comediant conservator, ale cărui mesaje au o notă pamfletară, ex. „Pe tine Iisus te iubește, dar pe Obama nu!" Pe site e menționată încă din bannerul principal întrebarea „Credem cu adevărat că Iisus îl urăște pe Obama? Bineînțeles că nu! Dar credem în libertatea de a face haz de administrația Obama.” Bugetul de publicitate fusese obținut prin sprijinul unor investitori privați interesați de sponsorizarea difuzării clipului. „Nu voiam să fim malițioși deloc", a explicat Belfry după eșecul selectării clipului său. „Ci doar credeam că avea să fie cel mai discutat clip publicitar al finalei.”
Alte două clipuri care abordează teme religioase sau sexuale nu vor fi difuzate în timpul finalei Super Bowl de anul acesta. Un clip a fost respins pentru că mesajul său se adresa oamenilor căsătoriți interesați să aibă relații extraconjugale. Un al treilea clip a fost respins pentru că în cadrul său apărea un preot ce atrăgea oamenii la biserică într-un pretins serviciu divin de liturghie, oferindu-le chipsuri și băuturi răcoritoare.
Duminica de Super Bowl este recunoscută de mulți americani asemeni unei sărbători naționale. Este ziua cu cel mai numeros public telespectator, ca atare prețurile și concurența pentru spațiile de publicitate sunt uriașe. Prețul pentru difuzarea unui spot de 30 de secunde poate depăși 3 milioane de dolari. În ciuda ofertelor financiare amețitoare, de-a lungul timpului mai multe clipuri au fost respinse de la difuzarea în timpul finalei Super Bowl, în special cele ce promovau vulgaritatea, violența, sexul și homosexualitatea sau legalizarea drogurilor.    Sursa : semneletimpului.ro

0 Response to "Reclamă cu Iisus și Obama cenzurată de FoxTV"

Trimiteți un comentariu